Ανοίγουμε παράθυρο στον Κόσμο των Εξαγωγών
info

Η Κεντρική Εξαγωγική Οργάνωση της χώρας, με εμπειρία από το 1945 και σύγχρονη τεχνογνωσία, έχει τις σωστές απαντήσεις.

Ρωτήστε μας πως »

Πλοηγηση

agenda

The agenda

media kit

Εγγραφη στο Newsletter

https://www.exportgate.gr/

Γνωμες

Ποιό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα για μία εξαγωγική επιχείρηση;
Έλλειψη ρευστότητας
56%
Έλλειψη τεχνογνωσίας
11%
Γραφειοκρατικά εμπόδια
11%
Έλλειψη εμπιστοσύνης εμπορικών εταίρων προς την Ελλάδα
22%
Σύνολο ψήφων: 18

Αύξηση 22,5% των εξαγωγών ελληνικού ελαιολάδου στην Ιαπωνία

Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ του Τόκυο, οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου στην Ιαπωνία το 2014 διατήρησαν την τάση αύξησης την οποία σημειώνουν τα τελευταία χρόνια ακολουθώντας την γενικότερη άνοδο της ιαπωνικής αγοράς. Ως γνωστόν, το σύνολο της κατανάλωσης ελαιολάδου στην Ιαπωνία είναι εισαγόμενο με μηδενικό εισαγωγικό δασμό. Το ύψος των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου (δασμ. κλάση 15.09.10), κατά το 2014, ανήλθε σε €3,44 εκ. έναντι €2,80 εκ. το 2013.

Η ιαπωνική αγορά ελαιολάδου συνέχισε να αυξάνεται, κατά 11,8% το 2014, σημειώνοντας σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με το 2013, οπόταν η αύξηση ήταν 60,2% και 14,2% το 2012. Οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν το 2014 για πρώτη φορά την τελευταία 3ετία με ποσοστό 22,5%, σχεδόν διπλάσιο αυτού της αγοράς.

Το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά όπου οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν ταχύτερα από την συνολική αγορά. Η συνολική αύξηση των εισαγωγών ως προς την ποσότητα ανήλθε σε 9,1% το 2014 έναντι του 2013. Η αύξηση για την χώρα μας ανήλθε σε ποσοστό 8,5%, ενώ οι ιταλικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 3,5%, οι ισπανικές κατά 19,2% και οι τουρκικές μειώθηκαν κατά 11,5%.

Δεδομένου ότι εν αντιθέσει με τις κύριες ανταγωνίστριες χώρες μας, η δική μας δεν υλοποιεί στην Ιαπωνία κανένα πρόγραμμα προώθησης της εικόνας της ως παραγωγού ελαιολάδου σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η κυριότερη δράση μας είναι η συμμετοχή μικρού αριθμού εταιρειών στην διεθνή έκθεση τροφίμων Foodex που διοργανώνεται στο Τόκυο (3-6/3/2015), η επιτάχυνση του ποσοστού μεταβολής των εξαγωγών μας είναι επιτυχία.

Παράλληλα, για τον μέσο καταναλωτή η Ελλάδα ενώ θεωρείται χώρα υγιεινής, σωστής διατροφής, δεν είναι ταυτισμένη με την παραγωγή ελαιολάδου ή ελαιών. Η Ελλάδα διατηρείται στην 4η θέση των χωρών - προμηθευτών της ιαπωνικής αγοράς.

Το μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών επί του συνόλου της αγοράς αυξήθηκε σε 2,% το 2014, από 1,8% το 2013, μειωμένο όμως σε σύγκριση με τα έτη 2012 και 2011 που ήταν 2,1% και 2,3% αντιστοίχως.

Στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται σταθερά η Ιταλία και η Ισπανία με μερίδια 51,7% και 38,9% αντιστοίχως. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Τουρκία με μερίδιο αγοράς 4,9%. Εν συγκρίσει με το 2013, το 2014 η Ιταλία και η Τουρκία είδαν τα μερίδια αγοράς τους να υποχωρούν με ταυτόχρονη αύξηση των μεριδίων αγοράς της Ισπανίας και της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι εισαγωγές ελαιολάδου στην Ιαπωνία αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται αυξητικά. (Α.Π. 283)